top of page
Търсене

Основни методи при строежа на метро - Милански способ

Актуализирано: 29.07.2020 г.

В поредица от няколко публикации ще ви разкажем за най-използваните начини, по които се изгражда метрото в съвременното строителство



При строителството на метрото в София се използват 5 основни метода – в зависимост от особеностите на средата. Един от най-популярните е Миланският метод. Той се прилага, за да се възстанови по-бързо повърхността над съоръженията и движението по булевардите. При Миланския метод първо се изграждат „шлицови стени“ и над тях се поставят покривни плочи. Откопаването се извършва под нея, между изпълнените стени. В някои случаи се излива и долна плоча. Шлицовите стени изпълняват двойна функция - за странично укрепване по време на строителството и като конструктивни елементи при експлоатацията. След като теренът е обезопасен, започва изкопната работа в тунелите. Тунелопробивната машина на метрото е едно от главните действащи „лица“ в строителството на подобни съоръжения. Теглото й е 1600 тона, а средната скорост е 80 мм в минута. Финалните два етапа от строителството са: изграждането на дублираща конструкция и архитектура и довършителни дейности. След приключването на строителството по една метростанция, има още редица задължителни дейности, преди пускането й в експлоатация. Монтажни работи по оборудването и системите за управление, изпитания на влаковете и обучения на машинистите са само част от тях. Едно от основните предимства на Миланския метод е съкращаване на времето за строителство и по-бързото освобождаване на площите за движение на повърхността.



Екипът на БС Конструкция е главен изпълнител на Метростанция Булевард България, която бе изградена по Милански метод и изцяло завършена преди планирания срок. Екип от близо 100 професионалисти в областта на пътното и инфраструктурно строителство, бяха ангажирани с реализирането на проекта. Друга метростанция от новия участък на метрото, в която БС Конструкция има участие е тази на Красно село, като там изпълнението е в консорциум с HSS Group. Друг значим обект на БС Конструкция в областта на инфраструктурното строителство е метростанция Ломско шосе, част от втория метро диаметър на София. За изпълнението на този проект, включващ метростанция, естакада с дължина 1250 м и два моста, БС Конструкция печели награда за „Проект с най-значим принос в развитието на градската среда“ в престижния национален конкурс Сграда на годината през 2012 г.


За 26 години в БС Конструкция сме завършили успешно редица инфраструктурни обекти от национално значение – освен метростанциите в Софийското метро, това са още Терминал 2 на летище София, Централна Автогара София и др, коментира Тошко Колев, Изпълнителен Директор на БС Конструкция. Портфолиото на компанията включва проекти от всички области на строителството, част от тях са например ски зоната в Банско, редица заводи на международни компании с производствени бази в България, търговски и логистични центрове, жилищни комплекси и ваканционни селища и много други, допълва още той.

855 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page